Project & Information Management

Project & Information Management er Future Technologys nyeste avdeling. Avdelingen utfordrer og utvikler våre prosjektledere kontinuerlig innen prosjektledelse og -styring slik at vi kan skape et robust og kompetent fagmiljø, og tilby prosjektledere med tydelig lederskap og gode kommunikasjonsevner. Vi tilbyr ledelse og styring innen alle faser av et prosjekt, fra tidligfasen (idéfasen), prosjekteringsfasen, gjennomføringsfasen og videre i driftsfasen.

Future Technology jobber i stor grad tverrfaglig og våre prosjektledere har tett kontakt med den tekniske kompetansen i selskapet. Vi prøver alltid å finne bærekraftige løsninger og foreslår proaktivt fremtidsrettede og klimavennlige tiltak i prosjekter. 

Vi skaper best verdi for våre kunder om vi blir involvert helt fra starten av og ideelt sett før du har definert rammene for prosjektet. Da kan vi sikre at du igangsetter det rette prosjektet med de rette målene, og sørge for at du velger den mest hensiktsmessige gjennomføringsmodellen for akkurat dette prosjektet.

Samspillet i prosjektorganisasjonen og ut mot eksterne aktører må fungere optimalt for at fremdriften skal overholdes og ønsket kvalitet leveres. Våre prosjektledere tar det operative ansvaret for prosjektet, samordner og motiverer prosjektgruppen, rapporterer og dokumenterer, sørger for at kritiske beslutninger tas til riktig tid, holder budsjett og leverer i henhold til satte mål og krav.

Våre prosjektledere har kompetanse innenfor bygg, energi, infrastruktur og samferdsel. FTs prosjektledere skal bistå offentlige og private kunder med alt fra små og enkle byggeprosjekter, nybygg og rehabiliteringer til store, komplekse bygge- og infrastrukturprosjekter. Vi ivaretar kundens interesser og utfordrer både kunder og samarbeidspartnere gjennom hele prosessen fra idé til overrekkelse av prosjektet.

Tjenester

Prosjekteierstyring

  • Bistand med utarbeidelse av oppdragsbeskrivelser/business cases og omfang

  • Bidra til utarbeidelse av konkrete, oppnåelige mål for prosjekter

  • Bistand til utarbeidelse av rammebetingelser for prosjekter

  • Sikre at prosjektet er gjennomførbart i forhold til målene

  • Bidra til kontinuerlig forbedring i prosjektorganisasjonen

  • Bidra til utarbeidelse av gode rapporterings- og dokumentasjonsrutiner

Prosjekt- og informasjonsstyring

  • Styring av faser og faseoverganger

  • Styring av fremdrift, kostnader, kvalitet, usikkerhet, risiko og miljø

  • Utarbeide og følge opp rapporteringsrutiner

  • Identifisere og koordinere grensesnitt

  • Interessent- og kommunikasjonsstyring

  • Planlegging og gjennomføring av anskaffelsesprosesser

  • Utarbeide spesifikasjoner og konkurransegrunnlag

  • Kontraktsoppfølging

  • Effektiv håndtering av endringer og avvik

  • Styring av administrativ og teknisk dokumentasjon

  • Styring av produksleveranser

  • Oppfølging av entreprenør på site

  • Avslutning og sluttoppgjør

Prosjektledelse

  • Etablering, koordinering og oppfølging av prosjektorganisasjon

  • Sikre at erfaringer brukes og systematiseres

  • Tilrettelegging for godt samarbeid og utvikling i prosjektteam

  • Sikre at deltakere fokuserer på prosjektets gjennomførbarhet i forhold til målene

  • Konflikthåndtering

Lise Steen Brattbakk

Avdelingsleder Project & Information Management

+47 99 23 66 72