Project & Information Management
Project & Information Management er Future Technologys nyeste avdeling. Avdelingen utfordrer og utvikler våre prosjektledere kontinuerlig innen prosjektledelse og -styring slik at vi kan skape et robust og kompetent fagmiljø, og tilby prosjektledere med tydelig lederskap og gode kommunikasjonsevner. Vi tilbyr ledelse og styring innen alle faser av et prosjekt, fra tidligfasen (idéfasen), prosjekteringsfasen, gjennomføringsfasen og videre i driftsfasen.
Future Technology jobber i stor grad tverrfaglig og våre prosjektledere har tett kontakt med den tekniske kompetansen i selskapet. Vi prøver alltid å finne bærekraftige løsninger og foreslår proaktivt fremtidsrettede og klimavennlige tiltak i prosjekter.
Vi skaper best verdi for våre kunder om vi blir involvert helt fra starten av og ideelt sett før du har definert rammene for prosjektet. Da kan vi sikre at du igangsetter det rette prosjektet med de rette målene, og sørge for at du velger den mest hensiktsmessige gjennomføringsmodellen for akkurat dette prosjektet.
Samspillet i prosjektorganisasjonen og ut mot eksterne aktører må fungere optimalt for at fremdriften skal overholdes og ønsket kvalitet leveres. Våre prosjektledere tar det operative ansvaret for prosjektet, samordner og motiverer prosjektgruppen, rapporterer og dokumenterer, sørger for at kritiske beslutninger tas til riktig tid, holder budsjett og leverer i henhold til satte mål og krav.
Våre prosjektledere har kompetanse innenfor bygg, energi, infrastruktur og samferdsel. FTs prosjektledere skal bistå offentlige og private kunder med alt fra små og enkle byggeprosjekter, nybygg og rehabiliteringer til store, komplekse bygge- og infrastrukturprosjekter. Vi ivaretar kundens interesser og utfordrer både kunder og samarbeidspartnere gjennom hele prosessen fra idé til overrekkelse av prosjektet.
Tjenester
Prosjekteierstyring
Bistand med utarbeidelse av oppdragsbeskrivelser/business cases og omfang
Bidra til utarbeidelse av konkrete, oppnåelige mål for prosjekter
Bistand til utarbeidelse av rammebetingelser for prosjekter
Sikre at prosjektet er gjennomførbart i forhold til målene
Bidra til kontinuerlig forbedring i prosjektorganisasjonen
Bidra til utarbeidelse av gode rapporterings- og dokumentasjonsrutiner
Prosjekt- og informasjonsstyring
Styring av faser og faseoverganger
Styring av fremdrift, kostnader, kvalitet, usikkerhet, risiko og miljø
Utarbeide og følge opp rapporteringsrutiner
Identifisere og koordinere grensesnitt
Interessent- og kommunikasjonsstyring
Planlegging og gjennomføring av anskaffelsesprosesser
Utarbeide spesifikasjoner og konkurransegrunnlag
Kontraktsoppfølging
Effektiv håndtering av endringer og avvik
Styring av administrativ og teknisk dokumentasjon
Styring av produksleveranser
Oppfølging av entreprenør på site
Avslutning og sluttoppgjør
Prosjektledelse
Etablering, koordinering og oppfølging av prosjektorganisasjon
Sikre at erfaringer brukes og systematiseres
Tilrettelegging for godt samarbeid og utvikling i prosjektteam
Sikre at deltakere fokuserer på prosjektets gjennomførbarhet i forhold til målene
Konflikthåndtering
Lise Steen Brattbakk
Avdelingsleder Project & Information Management
+47 99 23 66 72